بررسی ارتباط کولر آبی با سلامتی انسان‌ها
نوشته شده توسط : مدیر

کولر آبی‌رنگ و تن درستی 

کولرهای آبی رنگ را می توان بیشتر ترین و کارآمدترین سیستم های خنک کننده در بخش اعظمی از کشورها اعم از کشور ایران دانست . با دقت به این که این نسل از سیستم های سرمایشی در حالت اقلیمی گرم و کم آب شایسته ترین بازدهی را از خویش ارائه می دهند , و حالت بسیاری از کشورمان هم گرم و کم آب است , می توان میزان استعمال و استقبال از این سیستم های خنک کننده ارزان ارزش و باصرفه را تقریب زد .نصب کولر آبی مشهد

طبق آمارهای جغرافیایی حدود یک سوم کل دنیا را بخش ها کم آب و گرم تشکیل داده اند . ولی درباره‌ی کشورمان کشور‌ایران , اعداد و ارقام از این هم بالاتر رفته و حدود 90 درصد از وسعت کشور‌ایران را بخشها کم آب و نصفه کم آب گزارش کرده اند . به همین جهت است که هر ساله حدود 800 هزار دستگاه کولر آبی رنگ در سرزمین ساخت می‌گردد .

علیرغم استعمال بیش تر از 80 درصد مردمان از کولرهای آبی‌رنگ , جزء محصول ها کولر آبی رنگ هم به طور صادرات برای مرزوبوم ارز آور بوده است . البته نکته مهم در باب این سیستم های خنک کننده میزان تاثیرات آن‌ها بر تن درستی یوزرها است . علاوه بر مباحث هزینه , بها خرید , عملکرد و بازده کولر , سرانه مصرف انرژی , میزان مصرف آب و فاکتورهایی از این دست , مبحث شاخص های تندستی هم فراوان دارای اهمیت است که کمتر هم بدان پرداخته شده‌است .

در‌این مقاله همت داریم در خصوص کولرهای آبی‌رنگ و تاثیرات آن‌ها بر تندستی , و نیز چنین رویه شغل های کاهش مضرات این کولرها بر تندستی یوزرها مشاجره کنیم .

کولر آبی رنگ و بهبود سالمی و رطوبت محیط
کولرهای آبی رنگ می‌توانند مضراتی را برای سالمی یوزرها پیرو داشته باشند . در تحت به تنی چند از مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود . اما برای کاهش اثرات ناشی از این مضرات هم می توان راهکارهایی را ارائه بخشید که پیرو به تفصیل تیتر خواهند شد .

سردرد و خستگی ناشی از باد کولر
احتمالاً سردرد و خستگی او‌لین نکته ای باشد که در طول شنیدن مسئله این مقاله به ذهن مخاطبان خطور می نماید . بله! قرار دریافت کردن بیشتراز مقدار در معرض باد کولر قادر است منجر ساخت سردرد در یوزرها شود . اما این سردرد مقطعی بوده و قادر است با قرار گیری در معرض هوای آزاد بدور از کولر از در میان رود .

معایب و مزایای به کارگیری از کولر آبی رنگ بزرگ

اکثری از اشخاصی که در معرض مداوم باد کولر قرار دارا‌هستند اصطلاحاً به سندرم ساختمان مریض در گیر شده و عموماً دارنده ضعف و خستگی مفرطی می‌باشند که مستقیماً از باد کولر ناشی شده‌است .

اختلالات تنفسی , ریوی و حساسیت ها
مورد دیگری که قادر است برای یوزرها دردسر ساز باشد آلاینده ها و آلودگی های جانور در جریان هوای خروجی از کولرهاست . اکثری از کولرها می‌توانند با فضولات حیوان ها و طیوران , باکتری ها و قارچ ها و گرد و غبار و غیره در گیر آلودگی شده و از روش جریان هوای خنک تولیدی آن را به محیط و ریه یوزرها انتقال دهند . لبریز بدیهی است که در چنین قوانینی نمی‌توان توقع داشت اشخاص در معرض این کولر به حساسیت و آلرژی یا این که بقیه بیماری های تنفسی و ریوی مبتلا نشوند .

ولی راجع به کولرهای آبی‌رنگ علاوه بر مشکلات تنفسی و حساسیتی ناشی از باکتری ها و قارچ ها , بوی مضاعف بد ساطع شده از کولر و باد آن هم قادر است برای یوزرها آزار دهنده باشد . قارچ هایی مثل آسپرژیلوس می‌توانند در واسط های تبخیری کولرهای آبی رنگ رویش کرده و از روش جریان هوای خنک خروجی از سیستم وارد ریه اشخاص شوند . اگر چه که تاثیر این دست قارچ ها در خصوص اشخاص معمولی نمی تواند چندان برجسته باشد , ولی درباره ی کاربرانی که دارنده اختلالات ریوی و آسم و … می‌باشند می‌تواند دردسر ساز شود .

مشکلات ناشی از رطوبت کولر
اکثر وقت ها راجع‌به کولرهای گازی کاهش رطوبت هوا را مورد دعوا و بررسی قرار می دهند . به این مضمون که کاهش بیشتراز حد رطوبت در سیستم های تهویه مطبوع قادر است سبب ساز بی آبی پوست و بقیه مشکلاتی از این دست شود . ولی درخصوص کولرهای آبی رنگ که منجر ارتقای درصد رطوبت می‌شوند چطور؟!

ارتقاء بیش تر از مقدار رطوبت در محیط قادر است باعث پیدایش اکثری از مشکلات برای مفاصل , آنفولا‌نزا های مداوم , استخوان درد ها و غیره شود . علیرغم این‌که کولرهای آبی رنگ به تنهایی نمی توانند سبب ساز پیدایش سرما خوردگی در یوزرها شوند , ولی میتوانند قضیه را برای عفونت و بیماری در تن آماده سازند .

راهکارهای کاهش مضرات کولر آبی‌رنگ برای تن درستی
برای رویارویی با اثرات منفی کولرهای آبی رنگ بر تن درستی می توان با اعمال راهکارهایی بی آلایش به کار گیری این ایمن و سلامت از کولر داشت .

به کار گیری از کولر مبتنی بر طرح ریزی
استعمال مداوم از کولر میتواند جراحت رسان باشد . براین اساس می توان با به کار گیری صحیح و طرح ریزی شده , دارنده زمان بندی و پیکربندی دمایی صحیح از اثزرات منفی آن کاست . شایسته ترین ایده برای این استراتژی استعمال از سیستم های هوشمند در دست گرفتن دما است . این سیستم های قادرند با استعمال از برنامه‌ریزی‌های ( Programming ) دمایی و هنگامی خویش یوزرها از سوزوسرما یا این که گرمای مفرط نگهداری کنند و به طور مداوم وضعیت دمایی و چه بسا رطوبتی رفاه را برای آنها تولید کنند .

به کارگیری از واسط های تبخیری مطلوب و خدمت عصر ای منظم
پوشال های چوبی ای که تحت عنوان واسط تبخیری در کولرهای معمولی مورد به کار گیری قرار می‌گیرند اکثر زمان ها مبتلا آلودگی , قارچ و باکتری میگردند و منجر پیدایش مشکلات تنفسی و ریوی و چه بسا حساسیت در یوزرها میشوند . به علاوه رویش بعضا از این باکتری ها منجر ساخت بوی نامطبوعی از پوشال ها میشود . برای خودداری از این حالات , حتمی است پوشال ها را به طور زمان ای هر مورد 1سال بده بستان کنید . نیز چنین می توان با تمیز کاری پوشال ها و یا این که استعمال از محلول های پرکلرین و آب ( مشتمل بر 10 درصد پرکلرین و 90 درصد آب ) از الودگی آنان به میزان قابل مراعات ای کاست .





:: برچسب‌ها: نصب کولر آبی , نصب کولر آبی مشهد , نصب کولر ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: